כיצד לעשות סייל אפקטיבי בחנות האונליין שלנו
התרגלנו לקנות בסיילים, כל החברות הכי גדולות וכל המותגים עושים כל הזמן סיילים- זה גרם לנו כצרכנים לקנות הרבה כשיש סייל.
לכן, אין לנו ברירה (כבעלי חנויות אונליין) אנו צריכים לעשות סיילים!
אני לא בעד לעשות הרבה סיילים, אני חושב שזה פוגע במותג ואם אין גבול לסיילים זה מאבד את הטעם והסיילים לא כל כך עובדים,
אבל צריך לעשות סיילים.
כשאנחנו עושים סייל יש עקרונות מאוד חשובים שאנחנו רוצים לשים לב אליהם בפרסום הסיילים:
1.תחימת הסייל
אני לא בעד לעשות סיילים שאנחנו לא תוחמים אותם בזמן, אני בעד שהסייל יהיה תחום לזמן קצר.
כשיש איזשהו תאריך יעד שבו מסתיים הסייל, הצרכנים קונים- כי הם יודעים שאם לא יקנו זה יגמר והם יפספסו.
אנחנו כבני אדם נוטים לדחות החלטות, אם אנחנו מתלבטים הנטייה שלנו היא לדחות את ההחלטה- ברגע שיש לנו תאריך יעד ואנחנו חייבים לקבל את ההחלטה – אנחנו לא נדחה אותה
והסיכוי שנקנה יהיה הרבה יותר גבוה.
2.תאריך יעד מובן
פעמים רבות אנחנו מפרסמים סיילים ותאריך הסיום שלהם לא מובן – אם אנחנו עושים סייל עד יום שלישי, חשוב להדגיש עד מתי בשלישי, למשל "עד יום שלישי בחצות", שיהיה ברור מתי הסייל מסתיים,
אם שמים דגש על הנקודות הללו אתם תראו שיהיו יותר קונים.
3.לעמוד במילה שלנו
הכוונה, אם אמרנו שהסייל הוא עד ה5.6 בחצות, אנחנו חייבים לעמוד בתאריך שאליו התחייבנו כיוון שאם יום למחרת ב6.6 הגולש יכנס ויראה שעדיין יש סייל, זה יגרום לנו לחוסר אמון מול הגולש,
ובסיילים הבאים הצרכנים לא יקנו.
הקהל לא טיפש הוא מבין והוא לומד מהר מאוד את המותג ואם הוא מזהה שהמותג משקר ולא אמין ועושה סייל וממשיך אותו הוא לא ירכוש.
פעמים רבות זה מפתה להמשיך את הסייל כי הוא עובד ומצליח להביא לרכישות באתר שלנו, אבל אני ממליץ לעולם לא לעשות את זה – זה לא נכון וזה גורם לקהל להבין שאנחנו לא דוברי אמת ולסיילים הבאים שלנו לא תהיה משמעות.
4. Fear Of Missing Out – FOMO
אני בעד להגביל בכמות – כמובן רק אם זה אמיתי לא במטרה לשקר- הכוונה היא,לרשום כמה פריטים נשארו מאותו מוצר למשל, 10 פריטים אחרונים.
זה גורם לאנשים לפחד לאבד את ההזדמנות ולרכוש הרבה יותר.
דוגמא טובה לכך היא באפל – כשהם מוציאים אייפון חדש הם בכוונה לא מייצרים הרבה פריטים מאותו מוצר כדי שאנשים ימהרו לקנות כי אחרת לא ישאר להם – אנחנו רואים את ההתנפלות על המוצרים החדשים של אפל.
לסיכום, צריך לעשות סיילים, אין ברירה – אך לא הרבה ובמידה וחשוב להתמקד בעקרונות הללו.