מה זה קידום קידום אורגני?
קידום אורגני (נקרא גם קידום אתרים או SEO) זהו ערוץ פרסום בשיווק באינטרנט שמתמקד בקידום האתר בגוגל עבור ביטויים רלוונטיים לקהלי היעד של האתר.
ניקח לדוגמה עורך דין גירושין, קידום אתרים מאפשר לו להופיע בראש תוצאות החיפוש כאשר גולשים מחפשים את הביטוי "עורך דין גירושין" ובכך לקבל פניות מלקוחות שמחפשים עורך דין גירושין.
ממה מושפע קידום האתר בגוגל
על מנת להבין ממה מושפע קידום האתר בגוגל נבין תחילה את האלגוריתם של גוגל ומה מטרתו.
האלגוריתם של גוגל שואף להציג עבור שאילתות החיפוש את התוצאות הרלוונטיות ביותר.
לדוגמה אם חיפשתם בגוגל "מה זה קידום אתרים" או "מה זה קידום אורגני" – גוגל יבקש להציג במקום הראשון את המאמר שנראה לו הרלוונטי ביותר לשאילתת החיפוש הזאת.
זהו השירות שגוגל מספק ולכן הוא חייב להציג את התוצאה הרלוונטית ממש כמו שסופרמרקט מספק מוצרי מאכל.
אבל כיצד גוגל יודע להציג את העמוד הרלוונטי ביותר לשאילתת החיפוש?
כאן נכנס האלגוריתם של גוגל שסורק את כל האתר ומנתח את התנהגויות המשתמשים באתר.
האלמנטים החשובים ביותר לקידום אתרים מבחינת גוגל הם:
- מהירות טעינת האתר – האתר שלכם לא נטען תוך 2-3 שניות מקסימום? לא טוב! יתכן וגולשים רבים נוטשים אותו עוד לפני שהוא נטען. קראו כיצד לשפר את מהירות טעינת האתר שלכם >>
- התוכן באתר – גוגל יודע להבין את איכות התוכן באתר באמעות זמן השהייה של הגולש באתר, אם הגולש נטש מהר את האתר כנראה שהוא לא מצא את מה שחיפש. (קיימים אלמנטים נוספים שבאמצעותם גוגל מבין את איכות התוכן באתר). הקפידו על תוכן איכותי, זהו המפתח להצלחת הקידום האורגני.
- מבנה העמודים באתר – כל עמודי האתר צריכים להיות נגישים ובנויים ע"פ היררכיית כותרות שגוגל דורש.
- קישורים בתוך האתר וקישורים חיצוניים – דרך נוספת של גוגל להבין ולנתח את האתר היא באמצעות קישורים המקשרים בין דפים פנימיים בתוך האתר (ממש כמו הקישור הזה שיעביר אתכם לפוסט שכתבנו בנושא קישורים פנימיים >>) וכן קישורים חיצוניים, קישורים שהאתר מקבל מאתרים חיצוניים.
- התאמה למובייל – גוגל כבר מזמן הצהירו שכיון שהמובייל נסרק לפני הדסקטופ (המחשב)
אם האתר שלכם לא מותאם למובייל, זה הזמן לעשות זאת. - חווית המשתמש באתר – אם חווית המשתמש באתר גבוהה >> המשתמשים באתר יתעמקו באתר ויעברו בין דפי האתר >> גוגל יזהה את זה >> האתר יקודם. קראו מהי חווית משתמש וכיצד משפרים אותה >>
- מילות מפתח – ע"פ מילות הפתח גוגל מבין באיזה ביטויים לקדם את האתר.
חשוב להתמקד במילות מפתח רלוונטיות לקהל היעד של האתר, אחרת כל העבודה לא תניב פירות.
קראו כיצד עושים מחקר מילות מפתח מדויק לקהל היעד >>
קיימים אלמנטים נוספים (מאות) המשפיעים על דירוג האתר ואם נכתוב את כולם כנראה שתעזבו את הפוסט, לכן הצגנו את העיקריים בלבד.
לבניית האתר ולפלטפורמה עליה הוא יושב יש חשיבות רבה בקידום אתרים – קראו על מה חשוב להקפיד בבניית האתר >>
כיצד מבצעים קידום אתרים
אחרי שהבנו מהם האלמנטים החשובים ביותר מבחינת גוגל, על מנת לקדם את האתר נפעל ונשפר את כל הנושאים הנ"ל:
נשפר את התוכן באתר, נקצר את מהירות הטעינה, נתקן את המבנה וההיררכיה של הדפים באתר, נדאג לקישורים פנימיים וחיצוניים, נבצע התאמה למובייל ועוד ועוד…
כאן תוכלו לקרוא על כמה שחשוב לדעת לפני שמתחילים בתהליך קידום אתרים >>
תהליך קידום אתרים
150% עלייה בתנועה באתר
באמצעות כלים טכנולוגיים, תשתיות נכונות, ותוכן איכותי נקדם את האתר במנוע החיפוש של גוגל ונעלה משמעותית את כמות הגולשים הנכנסים לאתר שלך.
140% עלייה בפניות מהאתר
באמצעות פנייה לקהלי יעד מדייקים לבית העסק, טקסטים קריאייטיביים, ניתוח נתונים ועוד.. אנו משפרים את אחוזי ההמרה באתר ואף מכפילים אותם.
120% עלייה במכירות
העבודה הקשה משתלמת. לאחר שנבצע קידום אורגני בגוגל לאתר >> הנוכחות ברשת תגדל משמעותית ובשורה התחתונה - הכנסות העסק יצמחו!
האם נכון לעשות קידום אתרים כיום? כאשר ניתן לפרסם בגוגל בקלות?
זו שאלה מצוינת כיוון שכיום ניתן באמצעות פרסום בגוגל (בתשלום ע"פ קליקים) להופיע בראש תוצאות החיפוש ואין צורך בתהליך המסורבל והארוך של קידום אתרים (אגב, לוקח הרבה זמן לקדם אתר לראש תוצאות החיפוש).
אז למה בכל זאת אנו ממליצים לעשות קידום אתרים?
ראשית זאת העבודה שלנו ואם לא נמליץ עליה נשאר בלי עבודה 🙂
ועכשיו ברצינות, הפרסום בגוגל עם כל הכבוד (ויש הרבה כבוד, זה כלי מעולה – כאן תוכלו לקרוא על כל היתרונות שלו >>) עולה הרבה כסף ומחירי ההקלקה רק עולים ועולים.
הסיבה שמחירי ההקלקה עולים היא שכל הזמן מצטרפים עסקים לפרסום בגוגל וכמו כל ענף אחר כשיש ביקוש >> המחירים עולים.
בתחומים מסויימים כבר לא משתלם לפרסם בגוגל – מחירי ההקלקה כ"כ גבוהים שעלות הבאת הלקוח יוצאת לא כלכלית.
לעומת זאת, בקידום אתרים אורגני אין צורך לשלם לגוגל כלום!!
ניתן להופיע במקום הראשון בחינם לגמרי – וכאשר מופיעים במקום הראשון בגוגל באופן אורגני, מקבלים המון פניות / לידים דרך האתר.
קיימות סיבות נוספות לבצע קידום אתרים על פני קידום ממומן – כתבנו על כל ההבדלים בין הקידום האורגני לבין הקידום הממומן בגוגל כאן >>
כמה אמור לעלות כל התענוג?
אין מחיר אחיד – המחיר משתנה בהתאם לתחום ולהיקף הפעילות.
אם ננסה להכליל ולכתוב מחיר ממוצע בצורה גסה – בין 1,500-5,000 ש"ח.
כתבנו פוסט רק על נושא מחירי קידום האתרים בו תוכלו לקבל אינפורמציה מלאה על העלויות >>
רוצים לנסות לקדם את האתר בעצמם? קבלו סרטון מעולה שיעזור לכם להתחיל – קליק לצפייה ביוטיוב