מה זה ROI?
ROI – Return on Investment זהו מדד הבודק את החזר ההשקעה, כלומר כמה כסף הכנסנו אל מול ההשקעה.
אם ניקח את זה לדוגמה מהעולם של השיווק באינטרנט – מדד ה-ROI מאפשר לדעת כמה כסף נכנס כתוצאה מהפרסום בגוגל או מכל ערוץ אחר אל מול ההשקעה שביצענו בכל ערוץ.
בהתאם לתוצאות נוכל להחליט היכן כדאי להשקיע את הכסף.
כיצד מחשבים את ה-ROI?
חישוב החזר ההשקעה הוא פשוט מאוד:
אם השקעתי החודש בפרסום בגוגל 100 ש"ח וכתוצאה מהפרסום הכנסתי 180 ש"ח – החזר ההשקעה שלי הוא 80%.
בנוסחה נחשב זאת כך:
180-100 = 80
80/100 = 0.8
0.8*100 = 80%
ההחזר ההשקעה שלי שווה 80%.
חשיבות ה-ROI
מדד ה-ROI מאפשר לנו לבחון את תוצאות ההשקעות שלנו ולהחליט האם כדאי לנו להמשיך לנקוט בפעולה מסויימת או לעצור.
באמצעות מדד ה-ROI נוכל כל הזמן לייעל את ההשקעות שלנו על מנת שיניבו לנו כמה שיותר רווחים.
משתנים נוספים שחשוב לקחת בחשבון כאשר מחשבים את החזר ההשקעה
על מנת לחשב באופן מדויק את ה-ROI יש להגדיר בצורה נכונה את ההכנסות וההוצאות.
בצד של ההכנסות חשוב להגדיר:
- האם מחשבים את סך ההכנסות מהלקוחות
- סך ההכנסות מינוס עלות השירות/המוצר?
- סך הככנסות נטו – רווחים
בצד של ההוצאות חשוב להגדיר:
- הוצאות עבור ניהול קמפיין פרסום
- הוצאות הפרסום
- הוצאות משאבים וזמן שהושקעו בקמפיין
כיצד מודדים ROI בשיווק באינטרנט?
על מנת למדוד את ה-ROI בשיווק באינטרנט יש לוודא כי אנו עוקבים אחר ההמרות מהשיווק באינטרנט בכלל ובכל ערוץ בפרט.
ההמרות מאפשרות לנו להבין כמה פניות הגיעו אלינו דרך השיווק באינטרנט.
חשוב לבדוק מהו אחוז הסגירות מתוך ההמרות שהגיעו כתוצאה מהשיווק באינטרנט.
לדוגמה אם אתם סוגרים רק 1 מתוך 10 פניות אז יש לקחת את זה בחשבון כאשר מבצעים את חישוב ה-ROI.