שיווק אופליין VS אונליין – החיבור ביניהם, ההשפעה שלהם אחד על השני ואיך הם עובדים יחד

שיווק אופליין VS שיווק אונליין

סטטיסטית עולם האוף ליין יותר חזק מעולם האונליין.
בסוף התקשורת שלנו היא מול אנשים, אנחנו רוצים לצאת מהבית ולרכוש.
הקורונה גרמה למותגים לזלזל קצת באוף ליין שבנה אותם, הם מרגישים שנכנסות להם מכירות מהאונליין בתקופה הזו בלי שהשקיעו הרבה בתקציב פרסום כי אנשים כבר מכירים את המותג וחיפשו אותו ברשת כיוון החנויות היו סגורות והם קנו באינטרנט.
אסור למהר לחשוב כבעלי עסקים שהאוף ליין לא מעניין בגלל עלייה במכירות באונליין, צריך להמשיך לפתח את האוף ליין שבנה הרבה מותגים.
כמובן שהעצה היא לעבוד גם אופליין וגם אונליין

איך מתחילים עבודה באוף ליין? 

האם אפשר להכניס לחנויות מוצר שקיים כבר בשוק והוא לא ייחודי?
אם יש מוצר בשוק יכול להיות שזה יותר קל. לכל חברה גדולה באוף ליין יש קניין, איש רכש שהוא בקשר עם הספקים כדי למלא סחורות בחנויות, צריף לשכנע את הקניין שהמוצר שלנו יכניס להם כסף ויהיו אחוזי רווח.
אם המוצר מוכר בשוק ויש אליו דרישה יהיה קל יותר להכניס אותו לרשתות כי הקניין יודע שהמוצר הזה נמכר.
מצד שני אם הוא מוכר יש תחרות גבוהה ויש מותגים אחרים, אז הפרמטרים יהיו מחיר/ ייחודיות מסוימת ביחס למתחרים.
אם המוצר חדש ועוד לא מוכרים אותו הקניין לא יודע אם המוצר יתפוס בשוק, צריך לשכנע אותו שהמוצר יתפוס בשוק – צריך לשווק לקניין את המוצר ולשכנע אותו ששווה לו ללכת איתכם והוא ירוויח מזה.

כמובן שהכי פשוט להכנס לרשתות בעזרת קשרים עם אנשים שאחד מכיר את השני, אבל זה לא תמיד מתאפשר ולכן כדי להתחיל להציג את המוצר לרשתות הגדולות אנחנו מתחילים ממייל- קובעים פגישה ומציגים את המוצר.

איך עובדים?

בתור התחלה גם אם הקניין מאוד אהב את המוצר הוא לא ירכוש אותו ממך.
אף אחד לא יקנה וישלם לך על מוצר, בתור התחלה הוא יכול לאפשר לך לשים את המוצר ברשת ויבדוק האם הוא נמכר או לא.

צריך עבודת רגליים, ישראל מדינה קטנה ויש כאן בערך 30-40 חברות שמוכרות את רוב המוצרים באוף ליין, צריך להגיע לקניינים האלה.

האם לבעל עסק קטן כדאי לנסות להתחיל לגשת לכל הרשתות במקביל או שכדאי להמקד ברשת ספציפית?

כדאי לבחור את הרשת המתאימה ביותר למוצר.

מה האינטרס של חנות לקחת ממני את המוצר? למה שהם לא יביאו אותו לבד?

אין לרשת יכולת בדר"כ להביא את כל המוצרים בעצמה. הרשת לא יכולה להביא את כל המוצרים ולהתמחות בהכל.
העולם הולך לכיוון שכל אחד נמצא בהתמחות שלו וזה עולם טוב יותר כי כל אחד מתמחה במשהו ספציפי.
כמובן שיש פעמים שהמוצר אותו אתם מביאים הוא מאוד קל לחיקוי ואז יכולים לקום הרבה מתחרים זהים לעסק שלכם, במקרה כזה לא כדאי להכנס איתו מראש לשוק.
בכל מקרה בכל מוצר יש משהו שאפשר לפתח ולחדש גם במוצרים פשוטים ואז אתם יכולים לקחת נישה ולהיות מומחים בדבר הספציפי הזה ולהביא חידוש במוצר מסוים.

איך דואגים שהמוצר יימכר על המדפים?

במידה ועברתם את המסע והצלחתם להיכנס עם מוצר לרשת גדולה, אם מדובר במוצר חדש אין סיכוי שמישהו יכנס ויבקש את המוצר הספציפי הזה אם עד עכשיו הוא לא היה שם.
אם המוצר חדש לא תהיה לו דרישה פתאומית. לכן חשוב מאוד לחשוב איך אנחנו מוכרים אותו. חייבים נראות למוצר בתוך החנות- סטנד, או חוברות עם המוצרים של מה שיש ברשת.
הרשת תיקח מכם כסף על הפרסום הזה כמובן אבל זה מצליח – שווה לנסות את זה.
כמובן שמדובר בעלות שמתווספת לעלות של השארת המוצר שלנו ללא תמורה, לכן אם אנחנו לא יכולים לפזר כספים כדאי לעשות את הפעולה הזו במספר סניפים של הרשת, אבל בכל סניף להשקיע בנראות ובשיווק המוצר כמו שצריך כדי שהוא יבלוט והקהל יכיר אותו.
איך מוודאים כבעל העסק שהרשת והחנויות שמים את המוצר שלי בצורה בולטת כמו שתיאמנו- חייבים לעבור חנות חנות ברשת?
צריך להכניס את המוצר לעלון של הרשת, לעיתים דף פשוט עם פרסום המוצר עושה את העבודה.
כמובן שלפני שמחליטים לייבא מוצר צריך לנסות אותו על קרובים ומכרים לקבל פידבק ולראות שיש לו דרישה ורק אז להתחיל בייבוא המסיבי. חשוב לנסות את המוצר בתפוצה רחבה ולקבל פידבקים.

מחפשים למכור יותר אופליין וגם אונליין ולא יודעים מאיפה להתחיל? 
התקשרו או השאירו פרטים לכל שאלה!

איך אנחנו גורמים לאוף ליין להשפיע על האונליין?

ניתן לשים במוצר עצמו שובר שמפנה אנשים לאתר, אם אדם קנה את המוצר שלנו בחנות ובתוכו מחכה לו שובר שנותן לו הנחה באתר למוצר משלים/ הנחה לרכישה הבאה וכו' אנחנו גורמים לו להכנס לאתר ולבצע רכישות אונליין.
כך אנחנו משתמשים בחנות אוף ליין לדחיפה של האתר הפרטי שלכם, רגע פתיחת מוצר הוא רגע שהלקוחות מצפים לו ולכן אפילו דף שמופיע בתוך המוצר יכול לקדם אותנו.

איך גורמים ללקוחות שקנו אוף ליין להעלות תכנים מקדמים לאונליין?

אפשר לעשות הגרלה – בתוך המוצר יהיה דף עם הוראות להגרלה.
ניתן לתת הנחה על המוצר במידה והוא יתייג את המוצר בפייסבוק או באינסטגרם, שווה לתת את ההנחה כדי שאנשים יתייגו וישתפו. במידה והמוצר נמכר ברשת אנחנו יכולים להוסיף פתק למוצר שיתייגו אותנו ויוכלו לזכות במשהו על התיוג.
כשהמוצר שלנו נמצא בחנות הוא נותן לנו פרסומת – אנשים נחשפים אליו ברשתות הגדולות, אך עדיין היום רבים רואים את המוצרים בחנות אבל בוחרים לא לרכוש אותו בחנות, הם נכנסים לאתר ורוכשים דרך האתר.
כך בעצם ההמרה של הלקוח שייכת לחנות האוף ליין, אי אפשר לוותר על האוף ליין!
גם רשתות שהתחילו מאונליין בסוף פתחו חנויות אוף ליין.

אי אפשר לוותר על האוף ליין כמו שאי אפשר לוותר על האונליין.

אנשים חיים גם בדיגיטל וגם בחיים האמיתיים ולכן האון ליין יכול לדחוף את האוף ליין- אנחנו צריכים את זה כי יש אנשים שנמצאים באון ליין אבל קונים רק באוף ליין.
אנחנו צריכים את שתי הפלטפורמות במקביל כי כשאנחנו מכניסים את המוצר שלנו לחנות אוף ליין האתר והפרסום באונליין ידחוף אנשים לקנות באוף ליין, אנחנו צריכים את זה כי כך נוכל להוכיח לקניין ולחנויות שיש דרישה למוצר שלנו.
דבר חשוב מאוד באתר אונליין הוא הוספת רשימת סניפים במקום בולט, לא להסתכל על דברים בקטן ולחשוב שכל מי שנכנס לאתר יקנה דרך האתר, אנשים לפעמים אוהבים לקנות אוף ליין וצריכים ללכת לחנות.
מי שלא רוצה לקנות באתר לא יקנה באתר ואם לא יהיו לו את רשימת החנויות הוא גם לא יקנה בחנות, לכן כדאי לנו להרוויח רכישה בחנות מאשר שלא ירכוש בכלל.

מה חשוב לעשות כשאנחנו משווקים באונליין?

יש בפייסבוק ואינסטגרם סוגי קמפיינים, אחד הקמפיינים, שממעטים להשתמש בו הוא קמפיין ריץ'- חשיפה – אנחנו בעצם מגדירים לפייסבוק שהוא לא צריך להתמקד בקהל ספציפי אלא יכול לחשוף לכולם, ברגע שעושים את זה עלות החשיפה תהיה זולה יותר.
זה קמפיין הרבה יותר זול שנחשף להרבה יותר אנשים.

מוכנים להמריא איתנו? מבולבלים מכל אפשרויות הפרסום באינטרנט?
בואו ניפגש לשיחת ייעוץ במתנה ונעשה סדר ביחד :)

לאחרונה בבלוג

קטגוריות נוספות מהבלוג

חוששים ומתלבטים האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון לעסק שלכם?

האם הפרסום יחזיר את ההוצאות ולא "תשרפו" כסף? האם תוכלו לסמוך על חברת שיווק שתעשה עבודה טובה?

אנו לא לוקחים כל פרויקט בשיווק באינטרנט – ובמקרים רבים ההמלצה שלנו היא להתחיל לפרסם לבד ולחסוך את העלות של חברת השיווק.
בנוסף, אין התחייבות חודשית כך שההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו – ניתן להפסיק את השירות בכל שלב.

התקשרו או השאירו פרטים – לא בכדי שנעשה לכם עוד שיחת מכירה ונשכנע לעשות איתנו פרסום, אלא בשביל שנבין יחד קודם כל האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון עבור העסק שלכם.