שיפור יחס המרה באתרי מכירות אונליין (איקומרס)

שיפור יחסי המרה באתרי מכירות אונליין

היום אנחנו מארחים את אריה אבן חיים, מומחה לתחום יחסי ההמרה.
בהמשך לפרק הקודם, נמשיך לעסוק ביחסי המרה.
אז מהו הדבר הכי חשוב ביחס המרה?
אין דבר שנחשב להכי חשוב ביחסי המרה, לקוח באיקומרס עובר תהליך זהה בכל החנויות, נכנס לעמוד מוצר, מוסיף את המוצר, מגיע לעגלה, עובר את הצ'ק אאוט ועובר לעמוד אישור
המטרה בכל שלב ובכל עמוד היא איך אנחנו מעבירים את הלקוח לעמוד הבא, לשלב הבא.
בזמן רכישה יש אנרגיה שגורמת לנו להמשיך לרכוש ולכן חשוב לנצל את האנרגיה הזו ולהפנות את הגולש לדברים נוספים- למשל בדף תודה על הרכישה, ניתן לשים לינק למעבר לניוזלטר- כך אנחנו מבטיחים שהלקוח ישאר מעודכן במה שקורה בחנות שלנו ויכול להיות שיביא לרכישות עתידיות.
חשוב לתפוס את המומנט של הרכישה ואת האנרגיה שהוא מביא איתו.
בסיום הרכישה אנחנו יכולים להציע ללקוחות שלנו מגוון דברים, למשל אחרי הרכישה קופץ פופ אפ עם הנחה מוגבלת בזמן עם טיימר ואז הלקוח חוזר לאתר ומבצע רכישות נוספות.
לחלופין, ניתן להציע את אותו המוצר בהנחה נוספת, אחרי שקנית ואהבת אתה מקבל הנחה נוספת על רכישה של אותו מוצר, גם אם אתה ספציפית לא זקוק למוצר פעמיים אתה מרגיש שזה משתלם לך ורוכש למישהו שיכול לרצות אותו.

מחפשים לשפר את יחס ההמרה באתר שלכם ולא יודעים מאיפה להתחיל? 
התקשרו או השאירו פרטים לכל שאלה!

ישנם מספר עקרונות חשובים בנושא יחסי המרה-

מהירות טעינה

הראשון הוא מהירות, על האתר להטען כמה שיותר מהר (3 שניות מקסימום), אם האתר לא נטען מהר אנשים נוטים לעזוב אותו.

מובייל פירסט – מובייל אונלי

נקודה חשובה נוספת היא "מובייל אונלי", צריך להסתכל על האתר שלכם רק מהמובייל- כמובן שגם הדסקטופ חשוב אבל הוא יעבוד טוב בד"כ בכל מקרה, צריך לבחון איך הדברים עובדים דרך המובייל, רוב האנשים גולשים באתר מהמובייל וזאת תהיה החוויה שלהם. (תנועה שאנחנו מביאים מפייסבוק ואינסטגרם היא 95% מהמובייל)

אבוב דה פולד

הנקודה הבאה היא הטעינה "אבוב דה פולד"- קריטי מאוד במובייל, יש לנו את הקריאה לפעולה בכל עמוד, אם מדובר בעגלת קניות או טלפון, חשוב לנו שהעמוד יטען והחלקים החשובים שמובילים לרכישה ופרטים יטענו ראשונים, הלקוח לא צריך לחפש את איזור הרכישה.
איך ניתן לעשות זאת? הכפתור המניע לפעולה יכול להיות סטיקי, כשיורדים הוא צף ביחד איתנו. בנוסף, נציין שלא רק הכפתור חשוב, חשוב לנו להסביר לאנשים איך הם מגיעים לדברים החשובים-
למשל, מאוד חשוב לנו החלק של הביקורות באתר, אבל בדר"כ החלק הזה נמצא בתחתית, אנחנו רוצים לרמוז ללקוח שיש איזור עם ביקורות, לכן אנחנו יכולים לדוגמא להראות את המוצר הנמכר ומעליו לשים את הכוכבים של הביקורות- כך הלקוח מגלה שיש איזור ביקורות באתר והוא כבר רואה אותן מראש במוצר, הוא לא צריך לגלול עד לסוף הדף כדי לראות את האיזור החשוב הזה.

חשוב להסתכל על חנויות גדולות שכבר עשו את זה, ניתן ללמוד מדעת גדולים, אין צורך "להמציא את הגלגל". 
כדאי לשים לב שאנו לא מעמיסים ביותר מדי אלמנטים בעמודי מוצר וגורמים ללקוח להתבלבל.
האתר צריך להיות חסכוני באלמנטים ובמקום – כך נוכל להכניס את כל מה שחשוב לנו שהלקוח יראה.
חשוב מאוד להדגיש את כל האלמנטים החשובים שיש לכם באתר- משלוח חינם וכו'.
בהמשך כשמגיעים לעמוד הרכישה, חשוב שיהיה כפתור גדול של אופציית הצ'ק אאוט, לא לגרום ללקוח לחפש את הדרך לרכוש.

יצירת קשר 

חשוב מאוד להכניס טלפון/ צ'אט לאתר למרות שאנחנו עושים את העסקה באינטרנט חשוב שהלקוח ידע שיש לו עם מי לדבר במקרה הצורך ושיש מישהו אמין מאחורי האתר.
חשוב לשים דגש על היכולת ליצור קשר טלפוני עם המוכר

שאלות ואזורים לא ברורים באתר

שאלות הנשאלות באופן חוזר ע"י הגולשים כדאי לפתור ולתת מענה כבר באתר ובדפי המוצרים כיוון שאם אנשים שואלים אותם כנראה שהאתר לא עונה עליהן וחשוב להדגיש את האיזורים הללו באתר.

צ'ק אאווט

כשמגיעים לצ'ק אאוט אנחנו רוצים להסיר את כל הסחות הדעת כדי שהלקוח שלנו יתמקד ברכישה- לכן בדף הצ'ק אאוט כדאי אפילו להוריד את התפריט במקרים מסוימים. 

טופס לפני הרכישה

בטופס הפרטים האישיים שעל הלקוח למלא, השדות שחובה למלא הם שם טלפון ואימייל, כל שאר השדות לא צריכים להיות שדות חובה כדי לא להתיש את הלקוח- כמה שיותר קצר וכמה שיותר מהר.
אנשים רבים לא רוצים למלא את כל השדות הללו וכן ככל שהשדות ארוכים יש יותר סיכוי שהם יתייאשו ויוותרו על הרכישה.
אחרי התשלום ניתן לשאול שאלות נוספות- למשל אם הלקוח לא מילא את השדה "כתובת", לאחר התשלום הוא יקבל הודעה שהכתובת שלו לא תקינה והוא צריך להזין אותה מחדש.

עמוד אישור הזמנה

פעמים רבות בעלי אתרים לא מתייחסים לעמוד אישור ההזמנה שלהם, אפש לנתב אותו לכל מיני אפשרויות שיכולות להפוך את הלקוח מלקוח חד פעמי ללקוח עתידי- למשל, הזנת תאריך יום הולדת כדי שיקבל מייל והנחה ביום ההולדת שלו/ הנחה לרכישה הבאה יש המון דברים שניתן לעשות.
הלקוח כבר רכש והוא איתכם, לכן חשוב לנצל את הדף הזה לרכישות עתידיות.

עמוד מוצר

רוב בעלי האתרים עסוקים בלהסתכל על דף הבית, מה שחשוב זה הריכוז בעמוד המוצר- הוא החשוב ביותר!

נטישות במהלך הקנייה

הטיפ הכי חשוב הוא שיפור נכסים אינטרנטיים- בעיקר בקניות שלא הצליחו- אנחנו רואים שהגולש הגיע לצ'ק אאוט השאיר פרטים אבל לא סיים את הרכישה.
אנחנו לא יודעים מה הסיבה- לכן אנחנו רוצים לתזכר אותו על הרכישה, בנוסף ניתן להציע הנחה על פריט מסוים –
איך ניתן לעשות זאת? דבר ראשון כדאי לבנות מספר מיילים ובכל פעם לשלוח מייל אחר, ניתן לעקוב אחר המיילים ולראות אם המייל ששלחנו לא נקרא- הוא ישלח שוב באופן אוטומטי.
דבר נוסף וחשוב הוא אסמאסים (במידה ויש לנו את המספר), אנחנו יכולים לשלוח אסמאסים אוטומטיים שיגיעו אחרי זמנים קבועים מהביקור באתר- זה מביא עוד ועוד רכישות לאחר שתזכרנו את האנשים.
אנחנו צריכים לא לשלוח כמויות של מיילים כדי שהם לא יהפכו לספאם. אנחנו פונים לאנשים בכדי לתזכר אותם/ להציע להם הנחה, אין לנו כוונה לרדוף אחרי הלקוח ולהציק לו.
הכוונה במיילים ובאסמאסים הללו היא לגרום ללקוח לחזור לעגלה שלו באתר ולסיים את תהליך הרכישה.

מוכנים להמריא איתנו? מבולבלים מכל אפשרויות הפרסום באינטרנט?
בואו ניפגש לשיחת ייעוץ במתנה ונעשה סדר ביחד :)

לאחרונה בבלוג

קטגוריות נוספות מהבלוג

חוששים ומתלבטים האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון לעסק שלכם?

האם הפרסום יחזיר את ההוצאות ולא "תשרפו" כסף? האם תוכלו לסמוך על חברת שיווק שתעשה עבודה טובה?

אנו לא לוקחים כל פרויקט בשיווק באינטרנט – ובמקרים רבים ההמלצה שלנו היא להתחיל לפרסם לבד ולחסוך את העלות של חברת השיווק.
בנוסף, אין התחייבות חודשית כך שההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו – ניתן להפסיק את השירות בכל שלב.

התקשרו או השאירו פרטים – לא בכדי שנעשה לכם עוד שיחת מכירה ונשכנע לעשות איתנו פרסום, אלא בשביל שנבין יחד קודם כל האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון עבור העסק שלכם.