שיפור יחסי המרה באתרי איקומרס
בחודש האחרון אנחנו רואים מאות אחוזים של גידול ברכישות באתר "קידי ווטש" שעון חכם לילדים – העסק של מושיקו פסל שאני עושה לו את השיווק הדיגיטלי.
לכן החלטנו לדבר על שיפור יחס המרה באתרי איקומרס.
בעלי חנויות אינטרנטיות מתעסקים בהרבה דברים מסביב לעיקר-
התעסקות במודעות ומה יהיה בדיוק הטקסט, עיצובים לתמונות, להוסיף עוד שורה או להוריד ועוד …
אבל שוכחים לבדוק ולשפר את ההמרה של הגולשים שכבר הגיעו אליהם לאתר.
זה דומה לאדם שמצליח להביא אליו לחנות עשרות אלפי אנשים והוא מתעסק בלהביא עוד אנשים ואנשים שמגיעים לא קונים.
במקום להבין מה קורה ולמה אנשים מגיעים לחנות ולא קונים הוא מתעסק באיך להביא לקוחות חדשים.
בתהליך הזה הוא מוציא הרבה כסף בשיווק על קהל חדש ולא מצליח להפוך את הקהל ללקוחות משלמים.
חנות רגילה וחנות אינטרנטית מאוד דומות זו לזו המטרה שלנו היא להביא רוכשים פוטנציאלים.
אנחנו נדבר מה צריך לעשות בשביל לשפר את יחס ההמרה בחנות האינטרנטית שלנו
חשוב להבין – אם למשל יש לי חנות שמוכרת ב-20 אלף ש"ח בחודש ויחס ההמרה הוא חצי אחוז ואני לא משקיע בכלל בשיווק אלא רק משקיע בשיפור האתר, אם מעלים את יחס ההמרה מחצי אחוז לאחוז- בום! הכפלתי את מחזור המכירות החודשי.
אלה דברים שקורים- אפשר לשפר את ערך ההמרה פי שתיים.
אפשר גם יותר כמובן- תלוי מאוד מה מוכרים.
מחפשים לשפר את יחס ההמרה באתר ולא יודעים מאיפה להתחיל?
התקשרו או השאירו פרטים לכל שאלה!
בואו נבין מה הדברים שאנחנו צריכים שיהיו לנו באתר ואיך לשפר את יחסי ההמרה
תשתיות
נתחיל מהבסיס – אתר עם תשתית טובה וטעינה מהירה – אם בשנת 2020 מחכים 10 שניות שהאתר יטען – זה לא טוב וגורם לנטישה.
חשוב לשים לב שלא בוחנים את מהירות עליית האתר מאותו דפדפן כל הזמן, כי אם אני בעל האתר ואני פותח אותו הרבה הוא יעלה אצלי מהר- כי הדפדפן זוכר קאש.
אם אני רוצה לבחון את זה צריך לעשות גלישה נסתרת ולהיכנס לאתר או לנקות את הקאש בדפדפן.
מאוד חשובה גם הטעינה במובייל- כי המון אנשים נכנסים מהמובייל.
יצירת קשר
עוד דבר שבעיני מאוד חשוב ולא נותנים לו מספיק דגש הוא טלפון במקום בולט בכל האתר, וצ'אט – אני ממליץ על ווטסאפ.
למה זה חשוב? רוב בעלי העסקים הם עסקים קטנים שהגולש לא מכיר אותם והוא נכנס בפעם הראשונה לאתר שלהם, המטרה שלנו היא להמיר אותו והסיכוי שהוא ישאיר אשראי באתר שהוא לא מכיר והוא לא מותג הוא קיים אבל הוא לא גבוה.
גולשים רוצים להרגיש שיש מישהו מאחורי האתר. גם אם ללקוח אין שאלות עדין חסר לו אמון, הוא לא יודע מי עומד מאחורי האתר הזה ואם הוא ישלם את הכסף ובאמת יקבל את המוצר.
הטלפון צריך להיות צף, לאורך כל האתר.
יש בעלי עסקים שלא רוצים לקבל שיחות וזו טעות חמורה!
זה לא אומר שבעל העסק צריך לענות לשיחות בעצמו ובכל שעה אבל מספר טלפון חייב להיות- כאשר אין מספר טלפון באתר זה מחשיד.
גולשים מקיימים עסקה במקום שיש בו אמון, כשאין טלפון אין אמון זה אלף בית של יחס המרה.
המוצרים/התוכן באתר
נדבר על המוצרים עצמם, גולשים רוצים לראות את המוצר בכמה שיותר זוויות ובצורה כמה שיותר טובה, ולדעת בדיוק מה הם קונים.
חשוב להעלות כמות גדולה של תמונות מזוויות שונות, צילומי וידאו וסקירת המוצר בוידאו.
סקירה אותנטית – מחזיקים את המוצר מראים מה הוא עושה ומדברים עליו, זה פשוט מאוד לעשייה וחשוב מאוד ללקוח.
זה חוזר לנקודה הקודמת, זה משדר אמון ועוזר לנו לסגור את העסקה.
אני חושב שצריך לעשות את הסרטונים גם אם הם לא הכי טובים, זה עדיף מכלום – סרטון כזה לא יכול להזיק.
שאלות ותשובות
איזור שאלות ותשובות – לא חייב להיות בטקסט, יכול להיות בוידאו ובטקסט, אני בעד וידאו.
אנשים עושים עסקים עם אנשים וככל שיראו יותר את הצוות ומי עומד מאחורי יהיה להם יותר קל להשאיר אשראי באתר.
צ'ק אאווט
נקודה חשובה נוספת – צ'ק אאוט פשוט ומהיר – לא לעייף את הגולש, לא הרבה שדות מיותרים, כמו "State" – זה לא רלוונטי בישראל, מיותר ומעכב את הרכישה.
זה פוגע באמון ומעלה תהיות – אם האתר לא מתוחזק ויש שדות לא רלוונטיים, מי עומד מאחורי האתר הזה והאם אני יכול לשים את האשראי שלי?
אפשרויות תשלום
יש אתרי איקומרס שלא מקבלים כרטיסי אשראי ועובדים רק עם פייפל – זה גורם להרבה מהגולשים לוותר על הרכישה.
אפ-סייל
עוד נקודה שהיא לא לשיפור יחס המרה אלא הגדלת סל קניות – תוספת של מוצר קטן בתוך העגלה, כמוצר משלים.
למשל באתר קידיווטש – לא מזמן הכנסנו בעגלה רצועות לשעון, גולשים נכנסים וקונים מוצר מוסיפים לסל, ובסל יש להם אופציה לקנות מוצר משלים, כאן הם רוכשים שעון ורצועה נוספת מוצעת כמוצר משלים.
חשוב להבין איפה להוסיף את המוצר המשלים – אם מוסיפים בתוך דף המוצר זה לא עוזר, אם מקפיצים מודעה בסוף הצ'ק אאוט אתם תגדילו את הסל.
חשוב שהמוצר יהיה באמת משלים ולא מוצר שלא שייך.
בדיוק כמו בחנויות שיש מוצרי קופה כך להכניס אותם לאונליין המוצרים המשלימים הם על הדרך וקל לרכוש אותם, הגולש נמצא כבר באנרגיה של קנייה!
טקסט מורחב על המוצרים
לא דיברנו על טקסטים בכל מוצר – מעבר לסרטונים ולתמונות שווה מאוד להוסיף טקסט שמסביר הכל ויסגור את כל הפינות – מה המוצר עושה מה מקבלים ומה האפשרויות.
אגב מעבר לזה שכתיבת הרבה טקסט תשפר לנו את יחס ההמרה, אנחנו נרוויח גם קידום אורגני בגוגל שאוהב טקסטים, זה יקדם לנו את המוצר גם בגוגל ונרוויח שתי ציפורים במכה.
אפשר לדבר עוד הרבה על יחס המרה אבל אני חושב שעברנו על הנקודות החשובות שבהרבה אתרים באופן מוזר לא קיימים ואלה דברים שקל ליישם – שווה להשקיע בדברים האלה!
אתם תראו שינוי משמעותי ואחוזי המרה שקופצים.
אם נשארתם עם שאלות תרגישו חופשי לפנות 🙂