עולם השיווק רחב מאוד ועל מנת לבצע שיווק דיגיטלי באופן אפקטיבי יש צורך להכיר ולהתמחות בכל תחום שאותו מקדמים.
בפוסט הקרוב נדבר על שיווק דיגיטלי לחברות השמה וגיוס עובדים.
מהם הקשיים הספציפיים בתחום וכיצד ניתן לפתור אותם ולהגיע למעסיקים ומחפשי עבודה באמצעות השיווק באינטרנט.
אחד האתגרים הגדולים ביותר בשיווק דיגיטלי למשרדי השמה הוא שמחפשי העבודה מגיבים לפרסום שפונה למעסיקים. בנוסף קהל המעסיקים לא קל לפילוח ולכן נוצר מצב שקשה לייצר פניות רלוונטיות של מעסיקים שמחפשים עובדים.
נסביר באמצעות דוגמה בפייסבוק ובגוגל.
יצרנו מודעה בפייסבוק הקוראת למעסיקים לגייס עובדים בקלות ובמהירות באמצעות משרד ההשמה שלנו – אחוז גבוה מהפניות שהתקבלו יהיו ממחפשי עבודה שלא הבינו שמדובר בפרסום למעסיקים בלבד.
בגוגל לעומת זאת – גם המעסיקים וגם מחפשי העבודה משתמשים באותם ביטויי חיפוש, אם אני מחפש עבודה כעובד סוציאלי ברחובות וגם אם אני מעסיק אני יכול להשתמש בביטוי "דרושים עובדים סוציאליים ברחובות".
לכן קשה לפלח את הקהל של המעסיקים ומחפשי העבודה בנפרד.
כיצד ניתן לפתור את האתגרים מעלה – מספר דגשים חשובים
- אתר מותאם למעסיקים ולמחפשי עבודה – כיוון שאין באפשרותנו להגיע למחפשי העבודה ולמעסיקים בנפרד בגוגל, ההמלצה שלנו היא להפנות אותם לעמוד שמתאים גם למחפשי עבודה וגם למעסיקים וכך לא נפספס פניות של מחפשי עבודה ולא של מעסיקים.
- הקפידו לנסח את המודעות בצורה ברורה ובהירה עד כמה שאפשר – לדוגמה אם הפנייה היא למעסיקים נציין במפורש במודעה "מנהל עסק בתחום…"
- טירגוט – הטירגוט במודעות הפייסבוק לחברות השמה הוא קריטי, חשוב לדייק על כמה שאפשר את הטירגוט למעסיקים.
טיפ: אם יש ברשותכם דאטה של מעסיקים, מומלץ להעלות לפייסבוק ולהשתמש בהם כקהל (גם אם הוא לא גדול במיוחד).
את הפתרונות הנ"ל אנו מיישמים בעבודה משותפת עם חברת מיי פייס – השמה וגיוס עובדים לבתחום החינוך וההדרכה והתוצאות מעולות!
נקודה נוספת וחשובה – נסו להבין באמצעות גוגל אנליטיקס מהו המקור שמייצר עבורכם את הפניות הכי רלוונטיות ותחזקו אותו.
מעוניינים לדייק את כמות החשיפות שלכם באינטרנט על מנת לקבל מקסימום פניות? השאירו לנו פרטים או התקשרו ואנו נדאג לייצר לכם לקוחות חדשים באמצעות האינטרנט!