קניות באינטרנט נתונים
קניות באינטרנט נתונים – בעשור האחרון אנו עדים לשינוי משמעותי בעולם האונליין ובתחום ה-E-commerce שצומח בקצב חסר תקדים.
יותר ויותר בעלי עסקים, קמעונאים, בעלי חנויות ורשתות מצטרפים לפעילות המסחר באינטרנט כיוון שהם מבינים שהעתיד נמצא שם.
רוב מוחלט של המותגים המובילים בארץ ובעולם מחזיקים אתר לקניות באינטרנט בנוסף ולעתים במקום לפריסת החנויות הפיזיות.
ניתן לראות כי הוקמו חנויות אשר מבוססות פעילות אונליין בלבד: Asos, Adika ועוד.
בעקבות הנהירה המהירה לאונליין ניתן לראות כי חנויות פיזיות מתקשות לעמוד במחזור הרווחים והמכירות שביצעו בעבר ולא מעט רשתות וחנויות פושטות רגל.
במקביל להתחזקותם המשמעותית של אתרים כגון amazon, ebay, Aliexpress וכדומה, נשבר שיא בכמות השנתית של חנויות פיזיות אשר נסגרו בארצות הברית.
קניות באינטרנט נתונים – שימו לב
בשנת 2017 נסגרו כ-7,000 חנויות קמעונאות בארצות הברית.
גידול של כ-100% מהכמות השנתית הממוצעת העומדת על מעט יותר מ-3,000 סגירות בשנה.
למרות ששוק המסחר האלקטרוני הקמעונאי העולמי צפוי להגיע ל -2.5 טריליון דולר עד שנת 2018, המסחר האלקטרוני עדיין ייצג פחות מ -10% מהשוק הקמעונאי העולמי.
ניתן לראות כי למרות ההתחזקות של הקניות ברשת, בתקופה האחרונה חברות גדולות שרוב הפעילות שלהן נמצאת באינטרנט מחפשות לחזק את המותג שלהם באמצעות פתיחת חנויות פיזיות.
ענקית המסחר האלקטרוני הסינית Aliexpress פתחה את החנות הפיזית הראשונה שלה בצפון סין בתחילת השנה כדי להגביר את המכירות של המוצרים המיובאים שלה.
סיבה נוספת שגורמת לענקיות האינטרנט לפתוח חנויות פיזיות היא כיוון שלקוחות מקוונים נוטים להגיע לאתר אינטרנט ולדעת מה הם רוצים לקנות.
לעומת זאת, לקוחות המבקרים בחנות פיזית לעתים קרובות מבצעים רכישות אימפולסיביות, גם אם הם נכנסים בכוונת רכישה של מוצר ספציפי.
מה צופה לנו העתיד בתחום הקניות ברשת?
היום, חברת Amazon עושה שימוש משמעותי ברובוטים על מנת להכין הזמנות מקוונות במחסנים.
המטרה העיקרית של Amazon היא לייצר מצב שבו העבודה מתבצעת באוטומציה קמעונאית מלאה.
בחנות Amazon GO בסיאטל חשבון הAmazone של הקונה מחויב באופן אוטומטי, הדבר נעשה באופן הבא – החנות משתמשת בחיישנים כדי לעקוב אחר פריטים שהקונים הכניסו לסל או החזירו למדף ובכך תהליך התשלום מתבצע בצורה אוטומטית, Amazon חוסכת כסף על הקופאיות, וכן יכולה להשתמש בנתונים כדי לנהל מלאי טוב יותר ואפילו להעריך מתי כדאי להעניק הנחות על מוצרים מסוימים.
הצפי הוא שעד שנת 2020 ההכנסה העולמית הצפויה ממכירות באינטרנט תכפיל את עצמה (אם לא יותר).
מה קורה אצלנו בישראל?
בישראל המסחר המקוון גדל בשיעור שנתי של 25% במהלך השלוש שנים האחרונות.
השוק המקוון בישראל נכון לשנת 2016 מהווה כ-6 אחוז מענף הקמעונאות ומוערך במחזור עסקאות שנתי של 7 מיליארד ש"ח.
הישראלים מרבים לקנות באינטרנט אך חלק גדול מהמסחר המקוון של הישראלים מתבצע באתרים מחו"ל.
הסיבה המרכזית לכך שישראלים מרבים לקנות מאתרים בחו"ל היא ההיצע הגדול והמחירים האטרקטיביים.
כ-40% אחוז מהמסחר המקוון של הישראלים מתבצע באתרים מחו"ל.
מעל 90 אחוז מכלל הישראלים מדווחים כי ביצעו לפחות רכישה אחת באינטרנט בשנה האחרונה.
וכ-95 אחוז מהישראלים שמחוברים לאינטרנט (כן יש כאלו שעדיין לא מחוברים) – ביצעו רכישה אחת לכל הפחות במהלך השנה האחרונה – זהו האחוז הגבוה ביותר בעולם!
עתיד הקניות ברשת בישראל
הצפי הוא כי שוק הקניות באינטרנט בישראל יכפיל את עצמו בפי 2 ואף יותר וכבר בשנת 2020 יהווה כ-12 אחוז מהסך הכולל של שוק הקמעונאות.
תחזית זו לוקחת בחשבון כי רשתות ובעלי עסקים רבים ישפרו את מערך המכירות שלהם באינטרנט וההיצע יגדל.
במקביל הצרכנים ירכשו באינטרנט בתדירות גבוהה בהרבה מהרכישות כיום.
צמיחת השוק המקוון בישראל תבוא על חשבון החנויות הפיזיות ועל פי הערכות חנויות רבות עתידות להיסגר במידה ולא יתאימו את עצמן למסחר המקוון.
אז למה אנחנו כ"כ אוהבים את הקניות ברשת?
ככל שהטכנולוגיה מתקדמת אנו מתאהבים יותר ויותר בנוחות שלנו ואחד היתרונות הבולטים ביותר של הקניות באינטרנט הוא הנוחות – אין צורך לקום מהכיסא, כמה קליקים במחשב ויש לך חולצה חדשה.
יתרונות נוספים של הקניות באינטרנט הם: המחירים הזולים המגוון הרב והשוואת המחירים.
המגמה ברורה – בכל יום מצטרפים צרכנים חדשים לקניות באינטרנט ולאחר חווית הקניות הראשונה הם חוזרים לרכוש שוב ושוב יותר מ-10 פעמים בשנה.
מי הם האנשים שנוהגים לרכוש באינטרנט?
כאשר אנו בודקים מי הצרכנים העיקריים ברכישות באינטרנט עולים נתונים מעניינים.
ניתן לראות כי קיימת עלייה חדה באחוז הנשים שקונות באינטרנט.
בשנת 2014 85 אחוז מהנשים רכשו באינטרנט מול 2016 שבה כבר 94 אחוז מהנשים ביצעו רכישות באינטרנט.
כמובן בתחום הרכישות הפופולרי ביותר בקרב הנשים הוא תחום האופנה.
כ-96 אחוז מהגברים רוכשים באינטרנט משנת 2014 ועד היום ללא שינוי.
קניות באינטרנט נתונים נוספים – באיזה מכשיר אנו מעדיפים לרכוש באינטרנט – מחשב, דסקטופ או מובייל?
למרות שהשימוש במובייל עולה באופן תמידי, מרבית הרכישות באינטרנט מבוצעות דווקא באמצעות המחשב שמוביל בפער גדול עם כ-79 אחוז מכלל הרכישות באינטרנט בישראל.
בארה"ב לעומת זאת מעל 60 אחוז ממחזיקי הסמארטפונים ביצעו קנייה באינטרנט באמצעות המכשיר הסלולרי שלהם במהלך החצי שנה האחרונה.
עדות נוספת לכך שהעתיד נמצא לגמרי במובייל ניתן לראות כאשר מסתכלים על השוק הסיני.
רק בשנה האחרונה היקף העסקאות באמצעות המובייל גדל ביותר מ-200 אחוז.
בחנויות רבות בסין כבר לא ניתן לשלם במזומן וכאשר תגיעו למוכרת עם קאש היא לא תדע מה לעשות איתו.
כאן תוכלו לקרוא כתבה מעניינת על שיפור יחס המכירות באתר האיקומרס שלכם
ההשפעות של הגידול במסחר המקוון ובאינטרנט בכלל
קניות באינטרנט נתונים נוספים:
בכל שנה השימוש באינטרנט גדל באופן קבוע בכ- 4%.
במקביל כמות השעות היומית בה גולש משתמש ממוצע במובייל כיום היא 3 שעות.
סתם לצורך ההשוואה בשנת 2011 הזמן היומי הממוצע היה כשעה.
גם תחום הדרופשיפינג התפתח מאוד בעקבות הנתונים של הקניות באינטרנט
החברות והרשתות לא מפספסות את השינויים שמתרחשים למול עיניהם ומשקיעות תקציבים גבוהים יותר ויותר בכל שנה בשיווק באינטרנט – בכל ערוציו השונים.
תקציבים רבים מופנים לפרסום במובייל בלבד כיוון שהמשתמשים מבלים שם זמן רב.
התקציבים המושקעים באינטרנט באים על חשבון הפרסום בעיתונות, ברדיו, טלוויזיה ועוד..
ענפי הפרסום הפופולריים באינטרנט הם:
- פרסום בגוגל – לחצו כאן להרחבה על הפרסום בגוגל
- פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם – לחצו כאן להרחבה על הפרסום בפייסבוק
- קידום אתרים – לחצו כאן להרחבה על קידום אתרים אורגני בגוגל
לראשונה בהיסטוריה, בשנת 2015 סה"כ הסכום שהושקע בפרסום באינטרנט היה גבוה יותר מהסכום שהושקע בפרסום בטלוויזיה.
כאן תוכלו לקרוא על מגוון ערוצי הפרסום הפופולריים באינטרנט
לסיכום, אם יש לכם אתר איקומרס כדאי מאוד שתדאגו שהוא יהיה מותאם למובייל באופן מושלם ויחס ההמרה בו יהיה גבוה.
כאן תוכלו לקרוא על מה חשוב לשים דגש כאשר מבצעים בניית אתרים.
כאן תוכלו לקרוא מדוע מומלץ לבנות אתר בפלטפורמת וורדפרס.