ניוזלטר – כדאי לבנות רשימת תפוצה או לא?
אנשי שיווק רבים ממליצים להפסיק לשלוח ניזולטרים כיוון שאחוזי הפתיחה כיום נמוכים מ-20%.
אימייל מרקטינג הוא פרסום באמצעות המייל לרשימת תפוצה של הלקוחות שלנו או של מתעניינים בשירות/מוצר שלנו.
בפוסט הקרוב אני רוצה לדבר על החשיבות של האימייל מרקטינג.
נעשה הפרדה בין עולם האיקומרס (בעלי העסקים שמוכרים מוצרים דרך האתרים שלהם) לבין עולם הלידים (בעלי עסקים שמוכרים שירותים).
ניוזלטר לבעלי עסקים בתחום האיקומרס
אם מדובר על אתרי איקומרס – גיוס לקוחות לרכישה דרך האינטרנט הוא מאוד יקר , לכן במידה ולאחר שגייסנו לקוח לרכישה לא נדע להמיר אותו שוב ושוב לרכישות נוספות אנחנו נגלגל את הכסף מימין לשמאל ללא יכולת להרוויח כיוון שעלות הבאת הלקוח כיום היא יקרה (כמות המתחרים בזירת הדיגיטל כל הזמן עולים ולכן גם עלות הפרסום עולה).
לכן אחד הכלים הטובים ביותר לגרום ללקוח שקנה אצלנו בחנות לקנות עוד פעם הוא ניוזלטר – אימייל מרקטינג.
בעלי אתרים בתחום האיקומרס, חייבים להשתמש באימייל מרקטינג והיום יותר מתמיד.
בנוסף, כיום ישנן שיטות מתוחכמות וטובות לעשות אימייל מרקטינג חכם על פי מיקומים שבהם הגולש היה באתר ומעקב אחר מה הוא הכניס או לא הכניס לעגלה, פופאפים חכמים ועוד…
ניוזלטר לבעלי עסקים בתחום ה-Service
גם לבעלי עסקים בתחום הסרוויס אני ממליץ לבנות רשימת תפוצה ולעשות רימרקטינג משתי סיבות עיקריות:
- למרות שאחוז הפתיחה של ניוזלטר היום הוא נמוך, בהשוואה לפלטפורמות אחרות כמו פייסבוק הוא נחשב גבוה.
היום כשיש לי דף עסקי בפייסבוק ויש לי 200 גולשים שעשו לייק בדף, בערך 10% נחשפים לפוסטים שאני מעלה.
באימייל מרקטינג אחוז הפתיחה של המסר ששלחתי, הוא בממוצע 20%.
כלומר, אחוז הפתיחה של ניוזלטר הוא בעל חשיפה גבוהה יותר מפייסבוק.
שימו לב כי בפייסבוק מדובר על 10% חשיפות (כך שגם אם הגולש נחשף לא בהכרח שהוא התעמק בפוסט) ובניוזלטר מדובר על גולשים שפתחו את המסר. - אחד החסרונות הכי גדולים של הדיגיטל מרקטינג הוא שאנשים נפגשים איתנו בפעם הראשונה בפרסום באינטרנט
לכן, כשהם משאירים לנו פרטים הם לא בהכרח בשלים לקנייה או לעסקה.
היתרון הגדול באימייל מרקטינג הוא שאנחנו יודעים לחמם את הקהל, להגיע אליו , לפנות אליו שוב ושוב ולתת לו ערך.
יש לשים לב שהמפתח להכל הוא לתת ערך ולעשות אימייל מרקטינג נכון ולא סתם להציף את הקהל במבצעים.
אחרי שניתן להם ערך, כשהפנייה תגיע אלינו היא תהיה חמה יותר והסיכוי שנסגור עסקה הוא הרבה יותר גבוה.
אני לא חושב שהאימייל מרקטינג מת, זה לא קל וצריך לייצר מסרים טובים אבל מאוד חשוב להיות שם בתור בעלי עסקים- גם בתחום האיקומרס וגם לבעלי עסקים שנותנים שירות.
אני ממליץ לבנות רשימת תפוצה ולשלוח מסרים, חשוב לא להציף אבל לשלוח מסרים טובים ואיכותיים וכך נוכל לייצר עסקאות ורכישות.
נשארתם עם שאלות? רוצים להתחיל לשלוח ניוזלטר ולא יודעים מאיפה להתחיל? התקשרו או השאירו פרטים לכל שאלה – נסייע בשמחה!