בעל מקצוע?
התקשר או השאר פרטים ונמצא את הפתרון המתאים עבורך בפרסום הדיגיטלי
ערן (חשמלאי מוסמך) ויוני בשיחה קצרה בנושר שיווק בעלי מקצוע באינטרנט ובכלל
רציתי לשאול אותו קצת על איך עובד הפרסום בפורטלים שונים לבעלי מקצוע
ערן, מה הייתה החוויה שלך עם הפרסום בפורטלים של המקצוענים וכו'?
אני חוויתי פרסום באתר מדרג ובאתר המקצוענים ולצערי נכוויתי – לא דווקא מהאתר, אלא מהלקוח הישראלי.
ברגע שהכוח הפרסומי הפך להיות בעקבות דירוגים על פי שביעות רצון, נוצר מצב שאני כבעל מקצוע קיבלתי את הדירוג, במקרים מסוימים על פי סחיטה של הלקוח.
כלומר לקוח שביקש הנחה בסכום מסוים היה מתנה את הביקורת הטובה עליי בתמורה להנחה.
לא דווקא בהקשר ליכולות המקצועיות שלי.
הלקוח היה אומר לי במפורש, אם אתה רוצה ביקורת טובה אני מבקש/ דורש הנחה במחיר.
זה מצב שהוא בעייתי לבעל מקצוע.
אחת לכמה לקוחות זה היה קורה?
במילים המפורשות האלה נתקלתי ב2 מתוך 10 נניח, 20 אחוז, אבל הרמיזה וההבנה שלי כבעל מקצוע שהשם שלי תלוי במחיר שלי היה במאה אחוז.
היית ממליץ לחשמלאי מתחיל שרוצה לצאת לדרך עצמאית להכנס לפורטלים האלה? כי בכל זאת הם מייצרים לך עבודה
לא הייתי ממליץ כי הפורטל הזה לא משקף בעיניי את המקצועיות של הבן אדם, הוא משקף לרוב את המחיר שלו.
מה אתה כחשמלאי כבר הרבה שנים עם נסיון, שיש לו עבודה, ממליץ לחשמלאי בתחילת הדרך לעשות בשביל להיכנס לתחום ולהיות עצמאי?
תהיו מקצוענים, הגונים וזה יעשה את העבודה. מקצוענות ואמינות.
אם אני מתחיל ואין לי לקוחות, מה אני אעשה? איך אצא לדרך? לא שווה לקחת את הצ'אנס שכמה לקוחות יגידו לי "תשמע אתה תלוי בביקורת שלנו" בשביל שתהיה לי חשיפה?
זו שאלה אינדיווידואלית, אני עונה לך כמישהו שנכווה ולכן קשה לי מאוד להמליץ. אין ספק שקשה למצוא את הלקוח שניים הראשונים שיריצו את השם שלך ויתנו לך את העבודה.
איך אתה עשית את זה?
אני לא כל כך זוכר, להיזכר מי היה הראשון שנתן לי את הצ'אנס זה קצת רחוק ממני היום, אבל אני חושב שאם הייתי צריך להתחיל את הדרך שלי דרך האתרים שציינו קודם יכול להיות שלא הייתי נמצא איפה שאני נמצא היום, יכול להיות שהייתי במקומות אחרים, יכול להיות גם שיש בעלי מקצוע שיכולים לחיות עם זה וזה טוב להם.
יש אנשים שמפרסמים ונשארים הרבה זמן ונמצאים למעלה בדירוגים ומקבלים עבודה דרך האתרים האלה
זה מספק המון עבודה להמון בעלי מקצוע, בסופו של דבר אנחנו גם בני אדם מעבר להיותנו בעלי מקצוע, לכל אחד יש את האני מאמין שלו ואת יכולות הספיגה שלו.
אני לא הייתי ממליץ, הייתי ממליץ לחפש את זה במקומות אחרים והכי חשוב זה יושרה, אמינות ומקצועיות.
אם נסכם, אתה לא ממליץ על האתרים האלה, ממה שאני מבין ממך התגלגלת בתחילת הדרך כנראה דרך מכרים משפחה וחברים, התחלת לבצע עבודות אצל אנשים שמכירים אותך, עשית להם עבודה טובה ומשם זה התגלגל וניסית קצת את האתרים- לא אהבת וזה בעצם הכלי הפרסום היחיד שלך מאז ועד היום.
נכון להיום פה לאוזן הוא כלי הפרסום היחיד שלי והוא כלי פרסום שבעיניי עובד הכי טוב, הוא משאיר לנו כבעלי מקצוע את האופציה לדעת ולבחור למי הלקוחות שאנחנו נותנים שירות.
לא כל לקוח מתאים גם לבעל המקצוע.
פה לאוזן זה מספיק יציב?
מבחינתי גם חוסר יציבות זה להגיע ללקוח ולדעת שאם הוא לא יהיה מרוצה מהמחיר שנתתי לו, ההשלכות של זה יכולות להיות הרסניות מבחינת הפרסום שלי- זה מלחיץ באותה מידה.
אין ביטחון- לא באתרים, לא בפה לאוזן ולא בחוות דעת. לאף בעל מקצוע אין בטחון- יש שאיפות, השאיפה שלי היא לעבוד עם לקוחות שלא יסחטו אותי על ביקורת טובה, ולקוחות שמחפשים בראש ובראשונה בעל מקצוע מקצועי, ישר והגון.
הגינות ויושרה בסופו של יום היא המפתח להצלחה.
היית פוסל פרסום שלקוחות מגיעים אלייך ישירות דרך האינטרנט דרך אתר משלך?
לא הייתי פוסל שום פרסום שהוא הוגן לשני הצדדים, הכוונה שהוא לא משאיר לי כוח על הלקוח ולא נותן ללקוח איזשהו כוח עליי.
גם לקוח שבא אליך מפה לאוזן יכול לכתוב ברשת שאתה חשמלאי לא טוב אם הוא לא מרוצה
נכון, אבל בניגוד לאתרים ששם יש דירוג 1-10 וכנראה אם תהיה מספר 7 לא תקבל פניות, זה משאיר אותה במקום אחר. יכול להיות שהוא ירשום ואנשים יראו אבל זה קצת שונה כשאתה מופיע מתוך רשימה של עשרה אנשים ואתה מקום 7 או 8.
כאן יש ביקורת רעה, זה בסדר להעביר גם ביקורות רעות, אני בטוח שגם ממני יצאו לקוחות לא מרוצים, השאלה היא מה הגישה- אם היא סחטנית או לא.
כשאתה מגיע לסיטואציה שאתה נסחט היא סיטואציה בעייתית, כנ"ל הלקוח.
המסקנה בעייני מכל השיחה הזו היא שאין כמו פה לאוזן, זה הפרסום הטוב ביותר, אני באופן אישי ממליץ לערן בלי קשר, גם לעשות פרסום דיגיטלי במידת הצורך אבל אני לגמרי מסכים עם ערן שאין על הפרסום מפה לאוזן וכל עסק בעיניי צריך שהבסיס שלו יהיה מאוד יציב בפה לאוזן.