איך לפרסם בפייסבוק ולהקים קמפיין לידים - ללא צורך בידע קודם!
נגן וידאו
איך בונים קמפיין בפייסבוק – לאלו שמעדיפים לקרוא ולא לראות בסרטון
הקמת הקמפיין
- לפני שמתחילים, קראו כיצד עובד הפרסום בפייסבוק ו-7 טיפים חשובים »
- מתחילים – נכנסים למערכת הפרסום של פייסבוק (דרך הלשונית בחלק העליון של פייסבוק) – קליק להתחברות לפייסבוק »
- נלחץ על הכפתור "צור קמפיין" בפינה הימנית למעלה (אם הפייסבוק שלכם באנגלית אז לאורך כל ההסבר הלחצנים יהיו בצד השני)
- נבחר באפשרות של "קמפיין יצירת לידים" – היתרון הבולט של קמפיין הלידים הוא שפרטי המשתמש כבר קיימים בטופס הלידים באופן אוטומטי, כל מה שהגולש צריך לעשות הוא ללחוץ על "שלח" והפרטים שלו אצלכם.
- נבחר את שם הקמפיין ונתקדם לשלב הבא.
איך לפרסם בפייסבוק, הקמת קבוצת המודעות – תזמון, פילוח הקהל, תקציב ומיקומים
הגדרת הקהל
- בשלב הבא נבנה את קבוצת המודעות שבה נפלח את הקהל שלנו, תזמון הקמפיין (ממתי עד מתי הקמפיין יהיה באוויר), תקציב ומיקומי המודעות.
- חשוב: בחלק העליון של המסך בקבוצת המודעות יש לאשר את התנאים של פייסבוק לקמפיין לידים, אחרת לא נוכל לייצר קמפיין לידים ונקבל שגיאה כאשר ננסה לפרסם את הקמפיין.
- הגדרת הקהל – נבחר את הגדרות הקהל שלנו ע"פ מיקום, גילאים ותחומי העניין שלו לפי הסדר במערכת של פייסבוק
- בכל שלב נוכל לראות מהו גודל הקהל שאליו אנו מכוונים ולהתאים אותו (לצמצם או להרחיב).
בקמפיין לידים מומלץ לפרסם לגודל קהל של 30,000-150,000 משתמשים. - מומלץ להשתמש בתחומי העניין ולהוסיף תחומי עניין ונתונים דמוגרפיים של הקהל שלנו, לדוגמה אם אנו מפרסמים למאמני כושר נוכל להוסיף בתחומי העניין "מאמן כושר". אם אנו מפרסמים לאמהות, נוכל להוסיף בתחומי העניין: "אמהות", "הורים" וכ"..
- למתקדמים, שימו לב – יש אפשרות לפרסם גם לקהלים מתקדמים, קהל של גולשים שביקרו באתר שלנו, קובץ של מיילים ולקוחות שיש לנו ועוד..
קראו טיפים חשובים לפרסום ממומן בפייסבוק שיטיסו את הקמפיין שלכם »
מיקומי המודעות
- בשלב הזה נבחר מהם המיקומים בהם נרצה שהמודעה שלנו תופיע.
אנו יכולים להופיע גם בפייסבוק וגם באינסטגרם באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק.
בנוסף נוכל לבחור איפה בפייסבוק ואינסטגרם להופיע, לדוגמה: נרצה להופיע באינסטגרם בפיד אבל לא בסטורי של האינסטגרם או בפיד של פייסבוק אבל לא בסטורי של פייסבוק וכ"ו…
המלצה: להתחיל בכל המיקומים ולראות מה עובד הכי טוב.
תקציב ותזמון
- נתקדם לשלב הבא ונבחר את התקציב שאיתו אנו רוצים לעבוד.
ניתן לעבוד בתקציב יומי או בתקציב כולל – מה שיותר נוח לכם כמפרסמים, אין לזה חשיבות מבחינת ביצועי הקמפיין. מומלץ להגדיר תאריך סיום כדי שלא נשכח ונפספס את הקמפיין בזמן שהמודעה רצה ונופתע לקבל חשבונית מפייסבוק על סך כמה אלפי שקלים. - ניתן לעבוד בתקציב כולל (בסך הכל כמה אנו רוצים להוציא על הקמפיין) או בתקציב יומי, כמה אנו רוצים להוציא בכל יום על הקמפיין.
- ניתן לעצור את הקמפיין בכל שלב.
יצירת מודעה
- ועכשיו נעבור לשלב יצירת המודעה. נוכל לבחור באיזה פורמט אנו רוצים להשתמש לטובת המודעה: קרוסלה (מספר תמונות), תמונה בודדת או סרטון.
חשוב לשים לב שהעלנו תמונה שאין עליה זכויות יוצרים על מנת שלא ניחשף לתביעה. - נעלה את התמונה ונוסיף עליה טקסט בשדות המתאימים במערכת הפרסום של פייסבוק. חשוב להקפיד למלא את הכותרת והתיאור ולתפוס את העין של הגולש עם תמונה וטקסט מקוריים וקריאיטיביים.
- מומלץ לבדוק כיצד המודעה ניראת לפני הפרסום – מופיע בצד שמאל בתצוגה מקדימה. הכי חשוב לראות כיצד המודעה מוצגת בנייד כיוון שמעל 90 אחוז מהגולשים בפייסבוק עושים זאת מהנייד.
- הקליקו כאן למדריך וידאו שהכנו, כיצד לעצב פוסט לפייסבוק בפחות מ-7 דק' »
הקמת טופס לידים
- לאחר שסיימנו לעצב את הפוסט לקמפיין, נגלול מעט מטה ונקים טופס לידים חדש – טופס לידים זהו המסך שאליו יגיעו הגולשים לאחר שלחצו על המודעה שלנו.
- בטופס נציין את השירות/מוצר שאנחנו מציעים ואת התועלות שלו.
לאחר מכן נגדיר את המידע שאנו רוצים לקבלב מהמשתמש ששולח את הפרטים שלו.
רצוי להוסיף את השדות: שם מלא, טלפון ואימייל.
בשלב הבא נוסיף קישור למדיניות הפרטיות שלנו – נוכל להוסיף לינק לאתר או לעמוד הפייסבוק שלנו. - נוסיף טקסט תודה רבה לגולשים שהשאירו את הפרטים ונוכל גם להוסיף לינק לאתר שלנו בדף התודה של הטופס.
- נשמור את טופס הלידים ונחזור לקמפיין.
בדיקת הקמפיין והפעלה
- נבדוק את כל השלבים של הקמפיין ונוודא שהכל בוצע באופן תקין – חשוב לוודא שהתקציב נכון ושאין שגיאות במודעה.
- נלחץ על סיום
- הקמפיין ישלח לבדיקה שיכולה לקחת בין 1-48 שעות. (במרבית המקרים המודעה מאושרת לאחר כמה שעות מקסימום).
- זהו, הקמפיין באוויר, חשוב לבדוק אותו ולוודא שנכנסים לידים חדשים 🙂