נשארתם עם שאלות? עדיין מתלבטים באיזה ערוץ להתחיל לפרסם קודם? התקשרו או השאירו פרטים לכל שאלה – נסייע בשמחה!
איך מחליטים האם לפרסם בגוגל או בפייסבוק ואינסטגרם או גם וגם?
לפני שאני אענה על השאלה הזו צריך להבין את ההבדלים ברמת המוכנות של הגולש לבצע עסקה – כשהוא נחשף למודעה שלנו שפרסמנו בגוגל או שהוא רואה אותנו בפייסבוק או אינסטגרם.
אנחנו מופיעים לגולש בפרסומת בקמפיין ממומן בגוגל, ברוב המקרים כשהגולש חיפש שירות או מוצר כזה או אחר לדוגמא "חדר כושר בתל אביב" כיוון שהוא ביצע חיפוש אקטיבי, הרצון שלו לבצע עסקה גבוה.
כשאנחנו מופיעים בפרסום בפייסבוק ברוב המקרים אנחנו מגיעים על בסיס תחומי עניין שמאפשרים לנו לדעת שהגולש ככל הנראה בקהל היעד שלנו, אך בשונה מגוגל, הוא לא חיפש אותנו או את השירות שלנו ולכן התודעה שלו והמקום בו הוא נמצא כרגע לטובת סגירת העסקה פחות גבוהה.
ברוב המקרים זו גם הסיבה שהפרסום בגוגל, הלידים והפניות מגוגל הם קצת יותר יקרים מהפניות בפייסבוק כי אחוז הסגירה בסוף בגוגל הוא יותר גבוה.
לכן, לא משנה איפה החלטנו לפרסם, טיפ אחד שחשוב הוא לבדוק מה העלות שלנו לעסקה – לא לליד. להרחבה בנושא "כיצד למדוד את החזר ההשקעה מהפרסום" לחצו כאן »
יכול להיות שבפייסבוק העלות שלנו לליד תהיה 20 שקלים אבל נסגור אחד ל-15 ובגוגל העלות לליד תהיה 40 שקלים כלומר פי 2 אבל נסגור אחד ל5 ואז עלות העסקה בגוגל תהיה זולה יותר.
כשאנחנו ניגשים להחליט איפה לפרסם, הדבר הראשון שאנחנו צריכים לקחת בחשבון הוא שבגוגל הגולשים שיראו אותנו יהיו בתודעת קנייה הרבה יותר גבוהה.
נקודה חשובה נוספת
הדבר השני שחשוב לבדוק הוא מה המוצר שאנחנו מוכרים כלומר יש מוצרים ושירותים שיותר מתאימים לפייסבוק או אינסטגרם לדוגמא חדר כושר,שירות שבעקרון מתאים לכל אחד ויכול להיות שאם נראה מודעה "על הדרך" בפייסבוק של חדר כושר נעים וטוב אנחנו נעשה מנוי בעקבות המודעה.
לעומת זאת אם מדובר בעורך דין גירושין הסיכוי שדרך מודעה שהגולש רואה בפעם הראשונה בפייסבוק תיסגר עסקה הוא נמוך יותר.
לכן גם אם החלטנו לעשות פרסום בפייסבוק ואינסטגרם לתחומים שהם "פחות מתאימים" חשוב שנחמם את הלקוח:
נוכל להעלות קמפיין ראשון שמציע הנחה, מתנה או פריט /שירות חינם כדי שהגולש יתחיל לעקוב אחרינו ואז כשנגיע לתת לו את ההצעה זה יהיה לאחר שהוא "חם" כמעט כמו בגוגל או אפילו יותר.
אלה הדברים העיקריים שחשוב לקחת בחשבון כשמקבלים החלטה איפה לפרסם- בגוגל או בפייסבוק.
בנוסף אנחנו יכולים בלי קשר לעשות קמפיין גם בפייסבוק ואינסטגרם וגם בגוגל – להשתמש בתקציב של 1,500 ש"ח לצורך העניין ולחלק אותו ולבחון את התוצאות.
חשוב לאפשר לקמפיינים להיות באוויר לפחות חודש או חודשיים בכדי שנבין מה העלות שלנו לעסקה ולא לליד.
לכל שאלה/התייעצות תרגישו בנוח לפנות בטלפון או באמצעות הטופס באתר 🙂