בטח יצא לכם לשמוע לא פעם על קידום ממומן בגוגל או על קידום אורגני בגוגל.
לעיתים מתבלבלים בין הקידום האורגני לממומן.
אז תחילה נעשה סדר ממש בקצרה לטובת אלו שלא יודעים מה ההבדל בין קידום אורגני לממומן.
ההבדלים בין קידום אורגני לקידום ממומן
קידום אורגני בגוגל
באמצעות קידום אורגני בגוגל ניתן להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש ללא צורך בתשלום לגוגל.
קידום האתר מתבצע באמצעות עבודת תשתיות באתר, הזנת תכנים, סידור מבנה האתר, מהירות האתר, מבנה עמודים ועוד..
כאן תוכלו לקרוא בהרחבה על קידום אתרים אורגני בגוגל
קידום ממומן בגוגל
ניתן לקדם את האתר למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל גם באמצעות תשלום לגוגל.
במקום לעבוד קשה על האתר ולכתוב מאמרים, לחזק את תשתיות האתר, המהירות וכ"ו.. (להרחבה על בניית אתרים מותאמים לגוגל).
ניתן לשלם לגוגל עבור כל קליק על המודעה שלנו ובכך להופיע בראש תוצאות החיפוש – אפילו לפני תוצאות הקידום האורגני.
כאן תוכלו לקרוא בהרחבה על הפרסום הגוגל
אוקיי, עכשיו אחרי שהסברנו מה ההבדלים בין הקידום האורגני לקידום הממומן – בואו נדבר על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם:
יתרונות קידום אורגני בגוגל:
- בקידום אורגני לא תהיו "עבדים" למחירי ההקלקה של גוגל – כאשר האתר מקודם באופן אורגני אין צורך לשלם לגוגל עבור כל קליק.
מחירי הקליקים עולים בכל שנה באופן קבוע כיוון שעסקים רבים מבינים שהפרסום בגוגל משתלם וככל שיותר עסקים מפרסמים בגוגל המחיר עבור קליק עולה יותר. ממש כמו היצע וביקוש בשוק הנדל"ן ובכל שוק אחר.
בקידום אורגני אין צורך לשלם עבור כל קליק ואנו לא נתונים למחירים של גוגל. - כמות פניות (לידים) – כאשר האתר שלנו מופיע במיקומים הראשונים בגוגל באופן אורגני כמות החשיפות והפניות שהאתר מקבל גבוהה מאוד ומאפשרת לגייס לקוחות רבים.
- תנועת גולשים איכותית לאתר – הגולשים שנכנסים לאתר באמצעות קידום אורגני במרבית המקרים מדוייקים ואיכותיים.
- נכס אינטרנטי – קידום אורגני מייצר נכס אינטרנטי שיפיק לכם הכנסות לבית העסק לאורך זמן!
כאן תוכלו לקרוא 5 טיפים חשובים לקידום אתר בגוגל באופן אורגני
חסרונות קידום אורגני בגוגל:
- זמן – קידום אורגני לוקח הרבה זמן.
לא משנה עד כמה מקדם האתרים מקצועי ובעל ניסיון – תוצאות בקידום אורגני רואים אחרי חצי שנה במקרה הטוב. - יציבות – במקרים רבים תוצאות הקידום האורגני לא יציבות והמיקומים של הביטויים משתנים.
- יש צורך בידע וניסיון רב – בקידום אורגני יש מקום רב לטעויות ובמידה ומקדם האתרים לא מקצוען יתכן ולטווח הרחוק הוא יפגע באתר.
- מיקום התוצאות – מיקום התוצאות האורגניות תמיד יופיע מתחת לממומן, אבל זה לא בדיוק חיסרון כיוון שהרבה גולשים היום יודעים להבדיל בין פרסום אורגני לממומן ומעדיפים להקליק על המודעות האורגניות למרות שהן ממקומות מתחת לתוצאות הממומנות כיוון שהגולשים יודעים שאתר שמופיע בתוצאות האורגניות הוא אתר שניתן לסמוך עליו וקיים זמן רב.
יתרונות קידום ממומן בגוגל:
- מהירות – אין צורך לחכות, תוך כמה ימים ניתן לבנות קמפיין איכותי ולקבל פניות רלוונטיות לבית העסק.
- דיוק – בקידום ממומן בגוגל ניתן להגדיר את קהל היעד באופן מדוייק "ולפגוע" בלקוחות הפוטנציאליים עבור העסק בזמן שהם מחפשים את השירות או המוצר שאתם מציעים.
- אין צורך להשקיע הרבה כסף באתר ובתשתיות – בונים קמפיין ויוצאים לדרך.
- שליטה – אתם שולטים בתקציב ובקמפיין כל הזמן ובאפשרותכם לעצור ולהפעיל אותו בכל שלב.
כאן תוכלו לקרוא כיצד עובד הפרסום בגוגל באתר של גוגל עצמם
חסרונות קידום ממומן בגוגל
- מחירי קליקים – כיום מחירי הקליקים בגוגל יקרים והם ממשיכים לעלות באופן קבוע כיוון שהעסקים מבינים שהפרסום בגוגל מאוד משתלם.
- תחזוקה קבועה – אין אפשרות להפעיל את הקמפיין ולשכוח ממנו – על מנת שקמפיין ממומן יעבוד טוב, יש צורך בתחזוקה קבועה ואופטימזציה.
- הכל זמני – התוצאות שלכם זמניות ואין לעבודה שלכם שום השפעה על העתיד.
אתם לא בונים נכס אינטרנטי שיכול לייצר עבודה לתקופה ארוכה. - חשיפה למתחרים – בקידום הממומן כל המתחרים יכולים לראות את הפרסומות שלכם ולהקליק עליכם כך שתשלמו כסף עבור קליקים לא רלוונטיים.
(כאשר עושים קידום ממומן בגוגל עם חברת שיווק באינטרנט, ניתן למנוע זאת).
אז מה עדיף עבור העסק שלי? קידום אורגני או קידום ממומן?
בהקשר ישיר לכל הכתוב מעלה הבחירה בקידום אורגני או ממומן צריכה להיות בהתאם למטרות ולצרכים של העסק.
אם אני צריך פניות ולידים כאן ועכשיו ואין לי זמן לחכות, אז התשובה ברורה – קידום ממומן בגוגל הוא הפתרון הנכון.
במידה ואני רוצה פניות אבל יכול לחכות קצת ועל הדרך גם ולמתג את העסק שלי כמוביל בתחומו ולראות תוצאות לאורך זמן – קידום אורגני בגוגל הוא הפרסום המתאים.
ההמלצה המועדפת היא לעשות קידום ממומן וקידום אורגני במקביל כיוון שהם משלימים ותומכים אחד בשני.
אך לא תמיד תקציב העסק מאפשר זאת.
לא בכל המקרים כדאי להחליט היכן להשקיע את הכסף ע"פ הפרמטרים שנכתבו כאן כיוון שקיימים תחומים בהם הקידום האורגני יחסית קל ויכול להתאפשר מהר מהרגיל או מקרים בהם התשלום לגוגל עבור הקידום הממומן גבוה מאוד.
לכן ההמלצה שלנו היא להתייעץ עם חברת שיווק באינטרנט שתעזור לכם להחליט היכן כדאי להשקיע את הכסף.
איפה אנחנו נכנסים לתמונה?
ממש כאן, אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ חינם לגמרי – בה נעזור לכם להחליט האם הפרסום באינטרנט נכון עבור העסק שלכם והיכן בדיוק כדאי לכם להשקיע את הכסף.
יאללה תרימו טלפון, אנחנו לא נושכים 🙂