בעולם השיווק באינטרנט אנו עסוקים באופן קבוע ביצירת לידים איכותיים לעסקים.
בפוסט הקרוב נפרט בקצרה על איכות הלידים, מהם אחוזי הסגירה של לידים שמגיעים באמצעות האינטרנט? כיצד לייצר לידים איכותיים? מה הקשר בין ערוצי הפרסום השונים באינטרנט לאיכות הלידים? וכיצד לשפר את אחוזי הסגירה של הלידים.
מהם אחוזי הסגירה של לידים שמגיעים באמצעות האינטרנט?
על שהאלה הזו קשה לענות באופן גורף כיוון שאחוזי הסגירה של הלידים משתנה בין התחומים השונים.
לדוגמה, חברה המעניקה שירותי החזרי מס לשכירים שעל מנת לצרוך את שירותי החברה כל שצריך לעשות הוא למלא שאלון קצר והתשלום מתבצע רק על פי הצלחה.
אחוזי סגירת הלידים של חברה מסוג זה יהיו גבוהים בהרבה מאחוזי הסגירה של חברה המוכרת תוכנה ומחייבת את הלקוחות מראש במחיר מלא.
אך אם בכל זאת ננסה לענות על השאלה באופן גורף (אל תתפסו אותנו במילה), מכלל ערוצי הפרסום באינטרנט אחוזי הסגירה צריכים להיות בין 1 מכל 7-10 לידים, זאת אומרת 10-15 אחוז.
בנתון הנ"ל אנו לוקחים בחשבון גם לידים שמגיעים והם בכלל לא רלוונטיים (כן כן, גם זה קורה באינטרנט).
כיצד ניתן לדייק את הלידים ולייצר לידים איכותיים?
בכדי לשפר את איכות הלידים נצטרך לדייק את האתר, הקמפיין ובכלל את הפרסום באינטרנט.
נסביר שוב באמצעות דוגמה, חברת שיווק באינטרנט שמעוניינת לקבל לידים אך ורק מחברות ולא מעוניינת בפרילנסרים, תצטרך לחדד את המסר באתר כך שיהיה מובן שהשירות אינו מתאים לפרילנסרים.
בנוסף הקריאייטיב של הקמפיינים יחודד בהתאם ויעביר את המסר באופן ברור כך שפרילנסרים יבינו שאין להם סיבה להשאיר פרטים.
דרך נוספת לדייק את הלידים היא לבנות דף נחיתה המיועד לקמפיין הפרסום ולהעביר בו את המסר המדויק שבו אנו מעוניינים.
לקריאה על היתרונות של דף נחיתה.
כאן תוכלו לקרוא כיצד לבנות אתר שמייצר לידים מעולים.
כאן תוכלו לקרוא כיצד לשפר את יחס ההמרה ולייצר מקסימום לידים.
הקשר בין ערוצי הפרסום לבין לידים איכותיים
בהקשר של איכות הלידים נתמקד לרגע גם בפלטפורמת הפרסום ובהבדלים שבין הפרסום ברשתות החברתיות (פרסום בפייסבוק, פרסום באינסטגרם) לבין הפרסום בגוגל. (איך בוחרים פרסום בגוגל או בפייסבוק? לחצו לקריאה).
כאשר מפרסמים ברשתות החברתיות אנו פונים לקהל שתחומי העניין שלו הם ככל הנראה מתאימים לבית העסק שלנו אך הוא לא ביצע חיפוש בצורה יזומה לקבלת שירותי העסק שלנו.
בגוגל לעומת זאת התודעה בה נמצא הגולש כאשר הוא מחפש את שירות העסק היא אחרת לגמרי – הוא עושה חיפוש אקטיבי על מנת למצוא פתרון לצורך שיש לו ברגע החיפוש.
לכן, במקרים רבים הלידים שמגיעים באמצעות הפרסום בגוגל טובים יותר מהלידים שמגיעים באמצעות הפרסום ברשתות חברתיות.
קידום אתרים אורגני בגוגל הוא ערוץ מעולה ליצירת לידים איכותיים.
כיצד לשפר את אחוזי סגירת הלידים?
לסגור לידים ולהפוך אותם ללקוחות זוהי עבודה לא קלה שדורשת מיומנות, ניסיון ומעקב קבוע.
כדאי לעבוד עם תוכנת CRM לניהול לידים על מנת לבצע מעקב ולא לפספס אף ליד.
כתבנו מאמר מקיף בהקשר של הלידים וכיצד לשפר את אחוזי הסגירה.