האם זה בכלל אפשרי לבצע קידום אתר בגוגל באופן עצמאי?
קידום אתר בגוגל באופן עצמאי אפשרי בהחלט אך יש לקחת בחשבון שזה מקצוע לכל דבר ולכן צריך להשקיע זמן רב.
כיוון שקידום אתרים הוא תחום מורכב מאוד ודורש אסטרטגיה נכונה מתחילת העבודה אני ממליץ לעבוד עם חברה לקידום אתרים.
בין אם בחרתם לעבוד עם חברת קידום אתרים ובין אם בחרתם לעשות קידום אתר בגוגל באופן עצמאי קחו 2 דק' לקרוא את חמשת הטיפים הבאים על מנת שתדעו לבדוק שחברת הקידום עושה עבודה נכונה.
קדימה 5 טיפים לקידום אתר בגוגל יצאנו לדרך!
1. בחירת פלטפורמת אתרים מותאמת לגוגל
לפלטפורמה שעליה נבנה האתר יש חשיבות גבוהה בתהליך קידום האתר.
במידה ואתם קוראים את השורות האלו לפני שבניתם אתר, אני ממליץ לבנות אתר על וורדפרס.
וורדפרס היא פלטפורמה קלה, ידידותית ופופולרית מאוד שמותאמת לגוגל באופן מושלם ומאפשרת קידום אתרים מלא בקלות יחסית.
כאן תוכלו לקרוא על יתרונות בניית אתר בוורדפרס.
אם יש לכם כבר אתר – אל תיבהלו, בכל הפלטפורמות ניתן לקדם את האתר בגוגל – פשוט העבודה קצת יותר מורכבת 🙂
2. מחקר ביטויים מדויק
מה זה בגלל מחקר ביטויים?
מחקר ביטויים הוא בדיקה של אילו ביטויים הגולשים מחפשים בגוגל שהם רלוונטיים לעסק שלנו ומהי כמות החיפושים שיש לכל ביטוי.
מחקר הביטויים הוא פרמטר חשוב מאוד בתהליך קידום אתר בגוגל.
נתקלתי לא פעם בחברות קידום אתרים שביצעו קידום אתר ללקוח תחת ביטויים רלוונטיים לעסק אך לביטויים האלו לא היו חיפושים בגוגל ולכן אף גולש לא הגיע לאתר.
מנגד נתקלתי במקרים בהם האתר קודם תחת ביטויים עם מאות חיפושים אך הביטויים לא היו רלוונטיים לבית העסק ולא הובילו ללידים ולפניות של לקוחות.
לכן חשוב לשים לב שמחקר הביטויים מכיל ביטויים רלוונטיים לבית העסק שהגולשים מרבים לחפש.
ניתן לעשות מחקר מילות מפתח באמצעות כלי חינמי של גוגל – לחצו כאן והתחברו באמצעות כתובת הג'ימייל שלכם.
3. עבודת SEO On Page
לעבודת און פייג' יש חשיבות רבה בקידום האתר והיא כוללת מרכיבים רבים:
- תכנון היררכיה נכונה – תכנון האתר כך שהגולש יוכל להגיע לכל דף באמצעות 2-3 קליקים.
- טייטלים ונתוני מטא – גוגל מייחס חשיבות רבה למבנה העמודים באתר, לכותרות ולתיאורים ולכן חשוב להקפיד לרשום טייטל (כותרת), תיאור וכותרות משניות בכל עמוד.
בנוסף, חשוב לשים לב שהטייטל יהיה קריאייטיבי ומניע לפעולה כך שיגרום לגולשים ללחוץ דווקא על העמוד שלכם. - צפיפות מילת מפתח לקידום בכל עמוד – יש לשלב בטקסטים בכל עמוד את מילת המפתח אותה בחרנו לקדם.
חשוב לשמור על צפיפות של 1% פחות או יותר – אחת ל-100 מילים והשילוב בטקסט צריך להיות טבעי. - תשתיות האתר – כחלק מעבודת און פייג' חשוב לטפל בתשתיות האתר:
מהירות טעינת האתר, פרוטוקול אתר מאובטח HTTPS, שיפור קוד CSS ו- HTML (במידת הצורך). - אתר מובייל ידידותי – גוגל הודיעו כי הם נותנים תעדוף לאתרים מותאמים למובייל.
כיום יותר ממחצית מהמשתמשים גולשים במובייל – שימו לב שהאתר רספונסיבי ומותאם באופן מלא למובייל.
4. פרסום תכנים באתר
הפרמטר החשוב ביותר כאשר מבצעים קידום אתר בגוגל הוא פרסום תכנים באופן שוטף.
כיום, לא ניתן לקדם אתר בגוגל ולכבוש את המקומות הראשונים ללא תוכן איכותי.
לא פעם נתקלתי באתרים שלא עשו דבר מלבד תוכן איכותי והגיעו למקומות הראשונים אך מעולם לא נתקלתי באתר עם תוכן גרוע במקומות הראשונים.
גוגל יודע לזהות האם התוכן באתר שלכם איכותי.
קבעו לכם זמן פעם בשבוע בו אתם יושבים לכתוב על שירותים/נושאים הקשורים לתחום פעילות העסק שלכם – אתם לא תאמינו כמה שהזמן הזה ישתלם לכם בהמשך הדרך כשהאתר שלכם יופיע ראשון בגוגל.
5. מבנה קישורים
פרמטר נוסף שעוזר לגוגל לקבוע עד כמה האתר שלכם מעניין וחזק הוא קישורים פנימיים וקישורים נכנסים.
מה זה אומר?
במידה והאתר שלכם מקבל הפניות באמצעות לינקים מאתרים אחרים, גוגל מבין שהאתר שלכם מעניין ומעלה את רמת האמון בין גוגל לאתר שלכם ומשם הדרך למעלה קלה יותר.
מה זה קישורים פנימיים?
קישורים פנימיים הם לינקים המפנים ממאמר אחד בתוך האתר שלכם למאמר נוסף באתר שלכם.
קישורים פנימיים בין דפי האתר מאותתים לגוגל שתוכן האתר מעניין ותורמים לקידום האתר האתר.
עד כאן הפרמטרים שיש לנו שליטה עליהם ובאמצעות עבודה נכונה אנו יכולים לקדם את האתר בגוגל.
אך קיימים פרמטרים נוספים שאין לנו שליטה עליהם:
- ותק הדומיין והאתר – גוגל נותן יתרון גדול לאתרים עם ותק של שנה פלוס.
- משך קידום האתר בגוגל – קידום אתר בגוגל לוקח זמן.
גם כאשר אנו מבצעים עבודה מושלמת תהליך הקידום נמשך מינימום שישה חודשים על מנת לראות תוצאות.
כאן תוכלו לקרוא על תהליך קידום אתרים.