מה זה קידום אורגני?
השקעתם הרבה כסף בבניית אתר חדש ואתם לא רואים דרכו לקוחות חדשים?
במקרים רבים הסיבה לכך היא שהאתר לא מקודם ברשת והגולשים לא נחשפים אליו.
קידום אורגני הוא שם כולל למגוון פעולות שנעשות באתר על מנת לקדם אותו בתוצאות החיפוש בגוגל.
קיימת שיטה נוספת לקידום האתר בתוצאות החיפוש בגוגל והיא באמצעות תשלום לגוגל – קידום ממומן בגוגל.
כיצד מבצעים קידום אורגני?
קידום אתרים מבצעים באמצעות מאות פעולות שונות באתר – נציין כאן את העיקריות והחשובות שבהן:
- תוכן איכותי – פוסטים, מאמרים, וידאו – בעלי ערך אמיתי לגולשים.
- התאמה למובייל – התאמה מלאה של כל דפי האתר למובייל.
- מהירות האתר – בגוגל נותנים חשיבות גבוהה למהירות טעינת האתר. קראו כיצד לשפר את מהירות האתר שלכם >>
- היררכיה – היררכיה נכונה וניווט פשוט וקל בכל עמודי האתר.
- קישורים נכנסים – קישורים המפנים לאתר מאתרים איכותיים.
- קישורים פנימיים – קישורים בין דפי האתר ממש כמו הקישור הזה שיסביר לכם מה זה קישורים פנימיים >>
- חווית משתמש – הנוחות של המשתמש בזמן שהוא גולש באתר חשובה מאוד לקידום אתרים – לחצו כאן להרחבה על חווית משתמש.
- מבנה עמוד – גוגל מציינים כיצד הם ממליצים לבנות את העמוד לטובת קידום האתר (היררכיה בכותרות, תיאור עמוד וכ"ו..)
- פלטפורמת האתר – יש מאות פלטפורמות לבניית אתרים, חלקן מתאימות יותר לקידום אתרים וחלקן פחות. אנו ממליצים על וורדפרס – כאן תוכלו לקרוא מדוע.
כמה זה אמור לעלות?
מחירי קידום אתרים אורגני משתנים בין התחומים השונים אך המחיר הממוצע לקידום אתר נע בין 1,500-3,000 ש"ח לחודש.
להרחבה על טווח המחירים בקידום אתרים – לחצו כאן >>
קידום אורגני – לבד או עם חברה?
השאלה שנכון יותר לשאול היא האם בכלל ניתן לקדם אתר באופן עצמאי והתשובה האמיתית היא שכן.
עם זאת חשוב לקחת בחשבון שתחום קידום האתרים מתפתח ומשתנה כל הזמן ועל מנת לבצע אותו ברמה גבוהה צריך להשקיע הרבה זמן ומשאבים.
בנוסף תחום קידום האתרים רחב מאוד ודורש למידה רבה.
קידום ביטויים נכונים – המפתח להצלחה
הבסיס לכל עבודת קידום האתר הוא מחקר מילות מפתח נכון.
מחקר מילות מפתח זהו השלב שבו מחליטים איזה ביטויים לקדם לאתר.
לדוגמה, עסק לתיקון מזגנים, ניתן לקדם עבורו ביטויים כמו: "מזגנים", "מיזוג אוויר" או לחלופין "תיקון מזגנים", "תיקון למזגן שהתקלקל".
ברור שנכון יותר לקדם עבורו את קבוצת הביטויים השנייה כיוון שהיא הרבה יותר מדויקת – גולש שחיפש "מזגנים" ככל הנראה מחפש לקנות מזגן ולא לתקן.
לכן במידה ונתמקד בביטויים לא נכונים בתחילת העבודה, כל העבודה שנבצע לא תמיר לנו את הגולשים ללקוחות.
האם לעשות קידום אורגני זה בכלל משתלם?
התשובה האמיתית היא לגמרי כן אבל רק במידה ויש באפשרותכם לראות תוצאות לאחר חצי שנה עד שנה.
בקידום אורגני (בשונה מקידום ממומן בגוגל – לחצו להרחבה) אין תוצאות מיידיות.
לגוגל לוקח זמן רב לסרוק את האתר ולדרג אותו ולא משנה עד כמה חברת קידום האתרים והשיווק באינטרנט תהייה טובה – התוצאות יגיעו לאחר כמה חודשים.
במידה ותחכו בסבלנות לראות תוצאות באמצעות קידום האתר – אתם כבר תבינו לבד עד כמה שזה משתלם.